Tuesday, March 06, 2007

滙豐未驅魔

噚日滙豐(005)公布06年全年業績,真係再次賺好多個億。基本上,滙 豐份06年業績冇乜驚喜,除咗花旗國市場之外,個個部門都交出成績,達到預期。而因市場覺得喺未來(除花旗國之外),個個部門都會繼續交出成績,所以,我 相信今時今日最影響滙豐股價嘅因素,就係滙豐喺花旗國嘅業務07年會點。

雖然,孫柏文曾 經呼籲滙豐管理層,不如嚟一次痛痛快快嘅「驅魔」,為花旗國業務做一次非常保守(即係好多)嘅壞賬撥備。最好就係多到全世界都覺得去得太盡,做得太多。到 時候,股價雖然會大跌,不過就會一次過見底,然後可以開始反彈,因為投資者毋須要為花旗國業務再擔心。而噚日,聽聞真係有人問過滙豐管理層可唔可以咁做, 不過滙豐主席就答話:「喺新嘅會計制度之下,唔可以做一啲市場預期之外嘅預測,繼而落實相應嘅措施。」

孫柏文聽 落都覺得滙豐好慘,今時今日嘅會計制度有咁樣嘅準則,令上市公司「唔可以做一啲市場預期之外嘅預測」係因為以前90年代尾,世界上好多上市公司,都會用一 啲被市場預期之外好得多嘅預測,去衡量一啲資產價值。跟住即刻將資產升值,撥入盈利,就算未有現金到手,都已經話自己賺咗好多錢。所以先至會有咁樣嘅新會 計準則。

股價有壓力

當 然,如果一間上市公司唔可以做比市場預期樂觀嘅預測,就當然唔可以做啲比市場預期悲觀嘅預測。即係如果仲有人成功供樓,就唔可以為佢哋嘅按揭做定撥備。如 果喺呢個情況之下,滙豐管理層只可以將盈利預測調低,最終極當然可以學專門做「還款能力低」嘅花旗國人按揭公司Novastar Financial咁,話未來五年都唔會有盈利。不過,咁樣都係下下策,因為只要市場唔覺得係「一次過」解決晒啲問題,就會令花旗國業務繼續好似「魔鬼」 上身咁,繼續纏擾滙豐。即係話噚日滙豐驅魔失敗,股價繼續會因花旗國業務有壓力。

不過,滙豐噚日都有話過會有四大因素,主宰花旗國已經放咗嘅債會否喺未來變成壞賬。今日為大家逐一分析。

1.大圍經濟情況economic conditions。你可以信會好,亦可以信會唔好,雖然大圍經濟情況一定會對壞賬水平有影響,不過我絕對覺得其他因素更重要。

2.花旗國樓市狀況state of the housing market。係《金手指》嘅fan屎,都應該記得我曾經講過花旗國樓市會比「八萬五」仲差,所以我相信都冇需要再講。

3.利息走勢level of interest rates。呢個因素嘅影響就好難講,因為現在市場長息同短息都差唔多,所以做定息或浮動息率按揭,短期之內面對嘅每個月供款都差唔多。所以如果供唔起定息按揭,浮動息按揭都係會供唔起,一樣會斷供。

4. 究竟「還款能力低」嘅花旗國人仲可唔可以做按揭availability of financing options for sub-prime borrowers。我覺得呢個因素先至係最重要,一年前,一個「信譽不良」嘅人一定可以做到按揭,而利息只會高過人哋「有信用」嘅人少少。現在,「信譽 不良」嘅人如果可以借到錢,比「有信用」嘅人要付出嘅利息已經多很多。不過,花旗國已經出現按揭中介人爆煲潮,剩下來嘅放債單位仲要宣布完全撤出「信譽不 良」按揭業務。喺07年將會有好多「還款能力低、信譽不良」嘅人需要轉按,如果冇得轉按就只會令樓市面對更大壓力。

所以,滙豐股東仲會有排煩。希望滙豐同花旗國業務HSBC Finance嘅關係,最終唔會被市場定位為(013)和黃同3G嘅關係。


No comments:

Post a Comment