Tuesday, March 27, 2007

胡錦濤介入小圈子競爭?

呢幾日,孫柏文唔知點解總係喺骨子裏覺得,國家主席胡錦濤有介入小圈子競爭。雖然絕對冇公開介入,我就連一啲證據都冇,而同時因今次個「competition」都已經有一個好清晰「欽點」咗嘅「贏家」,所以孫柏文覺得,就算國家主席真係介入,都只係希望個「competition」可以「毫無驚喜」。

大家聽完我講之後,可能會問:「孫柏文,你又喺度講我哋特區嘅特首選舉?好悶啊大佬!唔通你又想《金手指》收視仆直?」有如我哋前特首董建華話齋,大家問得咁膚淺。如果大家有留意新聞報道,胡錦濤主席呢幾日其實喺俄羅斯。而俄羅斯政府又咁啱正在舉行世紀大拍賣,所以孫柏文先至有咁樣嘅感覺。

故事起源,幾年前有間俄羅斯私人石油公司叫做Yukos,間公司係當時俄羅斯最大嘅石油公司,個老闆亦係俄羅斯最有錢嘅富豪。不過,Yukos老闆就好唔聽話咁公開挑戰俄羅斯總統,所以俄羅斯總統決定「對付」佢。大家都知,Yukos老闆可以「玩嘢」嘅原因,係因為佢控制Yukos,所以有財力同總統對抗。只要將Yukos控制權攞走或搶走,個老闆就即刻要就範。

平時一個政府最喜愛搶走市民資產嘅方法,就係通過抽稅,今次亦唔例外。Yukos 接二連三收到稅單,差唔多日日都收到,亦因唔夠現金找數,俄羅斯政府就大條道理咁接管Yukos啲資產。Yukos股東手持嘅股票變牆紙,最後個「玩嘢」老闆亦鋃鐺入獄。Yukos啲股東當然唔開心,抗議到今日。

大家可能會再問:「咁關胡主席乜事?」問得好。故事發展下去,俄羅斯政府知道官僚會管理不善,所以要將Yukos嘅資產民營化。不過就算係民營化,政府都想接管Yukos資產嘅公司聽聽話話,所以就要搵啲「信得過嘅人」。不過,俄羅斯人民經過以前嘅經驗,唔容許再有「數碼港式」嘅利益轉移、官商勾結,要為「資產轉移畀啲信得過嘅人」建立「公平、公開」嘅形象,所以就唔可以送,只可以拍賣。

今次拍賣Yukos資產,已經有間被「欽點」咗嘅公司叫做Rosneft會「贏」,所以好多人相信競投唔會熱烈。俄羅斯政府都知道,如果到時得Rosneft「爭」,冇對手,俄羅斯市民分分鐘會唔服。點知,喺俄羅斯僅有嘅外資石油公司BP英國石油(其他例如ExxonMobil同Shell,已經撤資),就突然宣布會參加呢場拍賣。第一批批評BP嘅人,就當然係Yukos啲股東,有一個直情話BP參與「偽拍賣」,只會令今次小圈子拍賣得到合理化,情況有如長毛梁國雄鬧梁家傑一樣。而我覺得胡主席有介入嘅理由,Yukos就係嗰間原先想起一條油管,由俄羅斯直接輸油去大慶嘅石油公司。

雖然,今時今日計畫擱置,胡主席始終都希望有條新油管,所以如果可以出一點力,令個「拍賣」可以「毫無驚喜」,他朝可能如願以償。不過講起特首選舉,孫柏文都有去「投票」,去咗投模擬選舉票。因為如果真係2012普選特首,就當今次係練習機會!

No comments:

Post a Comment