Tuesday, September 04, 2007

The beginning of the Free Market Democrats? 自由市場民主派的誕生?

Cyd Ho 何秀蘭 pulled out of the Hong Kong Island election.

As I have long stated. I will bust my guts, I will hand out flyers, I will "wash housing estates" for any free market democratic candidate.

Will she or won't?

If she really is an out and out free market democrat. I will volunteer to campaign for her.

It is time for the birth of the Free Market Democrats. It is time to redraw the lines of politics in Hong Kong.

5 comments:

  1. 佈名費要 5 萬,相信對你黎講只是小數目
    但競選費要成150-200萬
    你地有足夠的資金嗎?

    ReplyDelete
  2. 議員助理的資助你唔可以合法落袋。立法會議員月薪五皮野。八個月合共只得四十萬。

    換句說話,唔計 goodwill,用150萬競選費用換取40萬的回報。身為股票分析員的你都知這次參選是一個"偉大"的決定,為獅子山學會,為自己的聲譽參選。

    你的小小支持者上

    ReplyDelete
  3. 競選費用豐儉由人, 你可以找sponsors, 可以找義工助選, 如大學生, 校友會.

    如果你有心去做, 去為人民服務, 唔可以單從帳面去計算.

    ReplyDelete
  4. 可能你唔岩聽吧

    但以下是我真心的說話

    我留意政治咁多年,發覺香港人係好務實的。一個毫無政績的新人想當選的機會其實係好微,香港人唔信就天下無敵,做就有心無力依一套的。

    新人要當選就只要等大風大浪才有機會,例如六四、七一。六四使幾位新人能入到立法局,七一後的區議會選舉也益左大量新人入選。

    唔好浪費任何競選費了,你絕無可能贏到葉劉的,用 5 萬上下論壇上下電視 show off下就值得的

    ReplyDelete
  5. 今次補選,無論是建制派還是民主派有機會去馬的候選人,無論個人品格還是能力都是有疑點,選民要被逼在一堆爛蘋果中揀個最好的.

    不過,形勢使然,好大機會只有兩個候選人競逐.獨立候選人如果不計贏輸,想藉這個選舉舞台表達自己的理念,會比2008 2012選舉更易吸引觀眾目光.試想像一下,在公共空間,無論兩個乜太或者癲狗黃,平時那有機會給你用自由主義觀點”質”到收聲?

    呢五皮嘢報名費抵畀!肥仔賣哂啲江西銅,籌少少旗,做場好戲啦!

    ReplyDelete