Monday, January 28, 2008

點解輸562億先自首

New developments everyday on the Societe Generale case.

Financial Times are extremely skeptical about all the news surrounding this event.

Below are just some musing based on the "facts" I was led to believe at that moment. Follow FT's coverage of the changing "facts" over this case.

---------------------------

上個禮拜日晚、禮拜一凌晨,即係全世界都未知打後五個交易日將會有幾咁刺激之際,孫柏文喺屋企睇電視。1月20日當晚,翡翠台重播電影《旺角卡門》,不過唔知點解,我隻右眼一路眼眉跳。


跳得最厲害一刻,就係睇到張學友飾演嘅「烏蠅」,講咗句:「我寧願做一日嘅英雄,都唔想做一世嘅烏蠅。」唔通真係左吉右凶?

輸百億仲有肥雞餐


上個禮拜股市動盪,好多人都歸咎於法興輸562億嘅事件。上個禮拜我話過,根據法興自己出嘅新聞稿,今次事件得到揭發,係因違規交易員克維爾(Kerviel)自首。

我仲要冇經過大腦咁問:「輸49億歐元就自首,點解唔等到50億呢?可能會反彈,輸少啲喎。」更撲朔迷離係法興唔拉人,淨係話:「呢個交易員已經被停職,我哋亦已展開解僱程序。」

其實諗深層,輸49億歐元先至自首,可以用博弈論嚟解釋。

以前都話過,你欠銀行1000萬,還唔到就係你嘅問題。
你欠銀行10億,還唔到就係銀行嘅問題。
你欠銀行1000億,還唔到就係中央銀行嘅問題。

銀行業永遠都係資本主義下,最計劃經濟嘅一行,只要個鑊夠大,出事單位就可以卸鑊。

輸公司錢一樣,輸公司1000萬,你就死。
輸公司10億,你公司就大鑊,不過董事局仲會請食肥雞餐。
輸562億,聯儲局就減息0.75厘。

老作交易為留生路

咁點解要輸562億先至自首?因為你要做到,公司唔放你一條生路,公司就要執笠。當你違規嘅方法,係老作咗好多交易,公司要解結,首先一定要知邊啲交易係真、邊啲係流。輸562億,你就可以同公司講:「保證我冇法律責任,我就講你知邊啲交易係流嘅。如果唔係,你哋逐個打去問啦。」

如果法興大規模打去啲同行問:「我哋有冇做過交易?」事件一定張揚。到時拆倉就會難上加難,公司就要執笠。

所以當你可向公司話:「放我一條生路,就放你一條生路。」你就會冇事,真係輸少個億都唔得。最後,因為就算啲交易贏錢佢都冇得袋,所以好多人估Kerviel嘅動機。我估,可能佢寧願做一日嘅英雄,都唔想做一世嘅烏蠅。

6 comments:

  1. "你欠銀行1000萬,還唔到就係你嘅問題。
    你欠銀行10億,還唔到就係銀行嘅問題。
    你欠銀行1000億,還唔到就係中央銀行嘅問題。"

    說得好
    讓我聯想起中國人有句話,叫做「竊鉤者誅,竊國者侯」
    橫豎都是偷,當小偷不如當大盜,氣魄都不一樣

    ReplyDelete
  2. 看完你的分析,我又有學到野。冇咁上下智慧都不會想到此法去自救,平常人多數唔知點算開始亂諗野,最後可能會走自殺這一路。

    ReplyDelete
  3. Leona,

    中國古人智慧,深不可測.

    我也是三幾年前先搞清無為而治的道理,想不到妳替我破解竊鉤者誅,竊國者侯的真諦:)

    Daniel.

    ReplyDelete
  4. 新「孫」子兵法?

    ReplyDelete
  5. 我一早都話屬蛇07年"飯太睡"
    佢真係過唔到07...

    ReplyDelete
  6. oh shit.

    Kerviel is indeed 屬蛇!

    hahahahah

    Nice one Fred

    ReplyDelete