Wednesday, January 16, 2008

「叻人」贏縮輸谷,你呢?

去年大奇迹日,孫柏文寫咗篇題目為「泡沫爆破後坐監大熱門」嘅文章。文裏面話花旗國每次有泡沫,爆破之後都會有啲人,好牽強咁被人拉去坐監。喺content is king嘅科網泡沫爆破後,就有教人煮餸嘅Martha Stewart被人拉去坐監。原先「內幕交易」嘅指控,連起訴證據都唔夠,最後求求其其屈佢「唔合作」算數。

拒與鐵達尼同沉

當時,我估喺花旗國樓市泡沫爆破後,最有機會鋃鐺入獄,就係花旗國最大按揭中介公司Countrywide Financial嘅主席Angelo Mozilo。就算咁多年嚟,Countrywide放嘅次按債冇問題,淨係公司直至舊年8月股價不斷下跌時,Mozilo都係咁賣手上以億元計嘅股份,而唔係好似鐵達尼船長一樣,跟住隻船一齊下沉。花旗國人覺得,你搞到間公司執笠is ok!最緊要係冇講大話,同埋冇攞着數。

寫嗰篇文之前幾日,大家都記得嗰種心慌慌。不過之後幾日,相繼有聯儲局做嘢,祖國宣佈「資金自由行」,特區政府入股港交所等好消息,好似噩夢發完一樣。嗰個禮拜,除咗以上消息,仲有美銀BOA宣佈以20億美元現金入股Countrywide,買16%股權。原來,美銀只要等多幾個月,就可以自己印價值40億美元嘅「公仔紙」股票,去「買」成間Countrywide番嚟。之前用20億都冇控制權,今日畀40億仲要攬上身。

以前細個,跟老竇入馬場,佢話最忌就係「贏縮輸谷」。美銀要同我老竇傾傾。

No comments:

Post a Comment