Wednesday, January 24, 2007

識得人多衍生套戥機會

唔知係唔係因為兩日前,孫柏文公開回答過一位讀者寄嚟問我問題嘅信,呢幾日突然間收到好幾封讀者寄嚟問問題嘅信。今日,我就希望解答其中兩條問題。

第一封問:「孫柏文先 生,你曾經公開批評過嗰啲會考考試考到10A嘅學生,因為你覺得6A已經夠,而攞10A只會使到其他學生更加難得到好嘅成績。今年,我就要參加會考考試, 你可否再次提醒嗰啲可以考到10A嘅學生,唔好提高及格門檻?準會考生上」上一次,我公開批評啲學生之後,畀好多人鬧「教壞細路」,雖然我今時今日都相信 自己嘅論點,不過今日我唔會重複。理由係你好似覺得自己考試考得好嘅機會好微,如果要我提醒佢哋,不如我畀啲(如果你最終考得唔好)自救嘅建議你。

我有個 朋友名叫Sozuki,佢成日話:「識得人多,比讀得書多重要。」睇嚟對於如何變成成功人士,孫柏文真係一頭霧水,雖然我覺得書裏面可以得到好多幫到大家搵錢嘅資訊,不過Sozuki嗰句話唔係冇道理。

我 哋雖然生活於資訊年代information age,不過好多真正可以提供套戥arbitrage機會嘅資訊同消息,要喺「小道」先至可以聽到,因為正當資訊已經喺雜誌出現,除非你分析能力比市場 強,根本就唔會有套戥機會。

正當一個人有廣泛嘅人際網絡,就會有大量資訊流入用嚟交換更多嘅資訊,而遲早就會出現套戥機會,只要能夠把握機會,能夠落實套 戥大計,應該都可以餓唔死。

用自己名做招牌

第二封信問:「手指兄!小弟一路都係你嘅fan屎,我今年想創業,不過對公司叫乜名完全冇idea。可否指點迷津?創業上」創 先生,我完全唔知道你會做乜嘢生意,不過,我覺得永遠可以考慮用自己嘅姓名做招牌。

原因很簡單,正當用自己嘅姓名做招牌時,每日就需要面對「唔可以蒙污自 己成名」嘅壓力。到時候就會日日鞭策自己,做到最好。當然,淨係得個姓名係唔夠,應該加埋間公司做乜生意。例如,花旗國有Ford Motor Company(福特汽車公司),一睇就知佢哋做乜。如果有一日出咗名,仲可以連「做乜生意」都慳埋,例如Dell Inc.、Goldman Sachs等等呢啲得個姓嘅公司名,就係最佳例子。

所以,孫柏文見到「廖創興銀行」變成「創興銀行」都覺得好浪費。以前聽到「廖創興銀行」就會即時勾起一段段香港經濟神話嘅回憶,家聽到「創興銀行」呢個名,就好似間銀行被一啲dot com形象顧問改過名。再重申一次,好浪費!


2 comments:

  1. 識人當然好過識字!!!睇你文章真係估唔到真人係咁!!!

    你同事

    ReplyDelete
  2. hehe...

    why... couldn't believe i am so handsome?

    hahahaHAHaHAHHAahaha

    ReplyDelete