Monday, December 11, 2006

官僚自願削權:異常驚訝

好多年以前,花旗國總統列根曾經講過:「呢個世界上,最有機會,一、永恒 不息,二、愈生愈大嘅,莫過於官僚體制bureaucracy。」列根總統對官僚體制嘅生命力有此評價,都係因為工作喺官僚體制裏面嘅官員,自古至今,都 只得一個目標,就係「保住個飯碗」。所以集結官員起來成為官僚體制嘅時候,官僚嘅生命力就會咁強大。我相信大家如果好似我一樣接受列根對官僚嘅評價,都會 認同我呢個解釋官僚生命力嘅方法。所以噚日,當我見到一段關於花旗國證監會Securities and Exchange Commission新聞嘅時候,我就覺得異常驚訝。

今 時今日,因為花旗國出現對上市公司管理層非常苛刻嘅Sarbanes Oxley法例,所以令到好多喺花旗國上市嘅外國公司,都想脫離花旗國證監會嘅監管。現行法例話如果一間喺花旗國上市嘅外國公司,就算成功申請除牌,不再 作公開交易,但只要有300名花旗國國籍嘅股東喺裏面,該公司都要繼續接受花旗國證監會監管。所以,令到有啲公司,出盡千方百計迫走花旗國國籍嘅股東。

例如,我哋特區人民非常熟悉嘅大東電報局,將公司憲章修改,話到明要所有持有少過十萬股嘅花旗國國籍股東,強制出售手上嘅股票。希望可以將花旗國國籍股東嘅數目減到少過300個。好多外國公司,將花旗國證券市場形容為北角嗰間「大酒店」──有入冇出。

不 過,呢段令我覺得驚訝嘅新聞就話,花旗國證監會作出讓步,外國公司脫離證監會監管嘅門檻會被降低。我第一個反應係如果門檻被降低,就會有大量嘅外國公司申 請除牌,繼而完全脫離花旗國證監會嘅監管,亦即係證監會自願地削權,令證監會嘅官員少咗嘢做。到時,如果有人問起:「點解有咁多人無所事事?」就會有好多 官員冇咗個飯碗。試問呢段新聞有冇令大家異常驚訝呢?

其實,孫柏文只得一個解釋,「保住個飯碗」只係花旗國證監會官員嘅第二目標,「搵個靚啲嘅飯碗」先至係第一目標。
無他,因為各大花旗國投資銀行都希望Sarbanes Oxley壽終正寢,所以今次如果有大批外國公司離開花旗國,就可以更加能夠指出法例有幾好,就會有更大動力推翻Sarbanes Oxley喺花旗國證監會返工嘅官員,可能好似我哋特區嘅官員一樣,「退休」嘅時候會重返私人公司工作,所以今時今日先至會作出令大家異常驚訝嘅「讓步」。

No comments:

Post a Comment