Friday, December 15, 2006

中電:香港民主概念股?

噚日,中電002升咗4.16%,全(股票市)場嘩然。一眾公用股分析員被問及中電大升嘅原因時,都個個口啞啞。有一個無奈嘅分析員,仲話可能係因為向中海油買天然氣嘅消息出籠,所以先至會大升,不過聽佢嘅語氣,好似佢自己都唔相信。


孫柏文
話, 其實係因為周日舉行咗場特首選舉委員會選舉及其連鎖反應,先至係中電大升嘅理由。大家可能會問:「有關係?」有關係!表面來睇真係冇乜關係,不過,睇深一 層,唔係冇道理。首先,噚日完全冇新聞或公司公布,可以解釋到中電點解大升,不過,噚日係有市場傳聞話,有私募基金private equity想打中電主意。

私募基金係乜?就係一啲好有錢,不過冇投資項目限制嘅基金。私募基金資金來源,可能係大學嘅信託基金、有錢家族、甚至保險公 司。今次,我話私募基金睇中中電喺特區嘅發電業務,有穩定嘅回報,所以喺呢個低息環境之下,想高價買該業務。 咁點解中電想出售特區發電業務?因為嘉道理家族,可能睇到特區政府就快要檢討,特區發電公司一向有嘅利潤保證…sorry,I mean「利潤管制」計劃,而檢討結果可能對特區發電公司不利,所以先至想出售業務畀啲私募基金。

希望嘉道理全數派息

咁 點解政府檢討特區發電公司嘅利潤管制,會對發電公司不利?其實,我哋特區發電嘅利潤管制,一向以來都係發電公司加電費嘅理由。所以如果有用電者要求減電 費,利潤管制分分鐘會冇咗。而喺特區,因電費過高而去投訴得最厲害嘅用電者,就一定係一班冇發電業務,不過有好多喺港島商場嘅大地主。

咁點解政府會聽佢哋 嘅說話,減電費?理由係周日舉行咗嗰場特首選舉委員會選舉,「港島區發電派」候選人失利,「民主派」大勝,僅有嘅「可以講數派」委員就會變得非常矜貴,佢 哋要港島減電費,政府一定會檢討發電公司嘅利潤管制。雖然目的係打擊港島電費,不過,後果就係一竹篙打一船人,中電都會遭殃,所以,嘉道理家族先至想高價 賣盤。結論係,民主派越能威脅曾特首,中電就越會升,中電就會變成香港民主概念股!最後如果真係賣盤,我衷心希望嘉道理家族可以全數派息,跟住好似佢哋19世紀喺上海生活嘅Kadoorie祖先一樣,大 手、大手買白銀!

No comments:

Post a Comment