Wednesday, December 06, 2006

叫雞無罪!

噚日,孫柏文約 咗《利字當頭》一欄總舵主利世民兄食飯。因為我有一個經常遲到嘅壞習慣,所要去到餐廳嘅時候,已經見到世民兄坐低睇緊餐牌。當我走埋去,坐低嘅時候,世民 兄就同我講:「你又遲到,我好肚餓。不如,叫咗嘢食先至慢慢傾。」所以,我就攞張餐牌睇,睇吓有乜好食。睇吓睇吓,我忽然問咗利世民兄一句:「你呢排有冇 叫雞?」

食物愈唔安全,對大財團愈有利

唔知道佢係唔係血糖低,不過一聽到我嘅說話,佢就使出我好耐未見過嘅「超級薩亞人」眼神,問番我一句:「孫柏文, 你喺到講乜啊?」我都呆一呆,亦即刻解釋,因為唔知道有乜好食,又俾呢排啲有關食物安全嘅新聞纏繞,所以先至想了解世民兄嘅飲食習慣有冇改變。又可能因為 我曾經做過當時係立法會議員陸恭蕙嘅intern,沾染咗陸議員嗰種將番鬼佬環保詞語low energy變成「低能」嘅中文用法(disclosure:陸議員同我同一間中學畢業,大家中文都係咁上下),所以先至衝口而出,問佢有冇「叫雞」。解 釋完之後,世民兄就大笑,亦放低餐牌向侍應生叫咗個咖喱雞飯。

我哋一路食飯,就一路討論如果大眾市民覺得食物唔安全,用經濟角度分析,會有乜嘢後果出現。 咁我哋都同意,食物愈唔安全,對大財團愈有利,而理由亦好簡單。最初,食物供應鏈當中,不論係種植、飼養商,分銷商或者零售商戶,全部都可能係小商戶。

有 一日,某項食品嘅安全出咗問題,市民第一個反應就係罷買該項食品。而政客第一個反應就係「再三要求」政府「確保」食物安全。當然,政府根本就無能為力,所 以市民亦會漸漸覺得政府冇可能確保食物安全,繼續罷買。不過,因為有些食物,例如雞蛋,係日常飲食當中佔有太重要嘅地位,市民冇可能長期罷買,所以必定會 有人察覺到,市民其實肯出高價去買雞蛋,只要供應商可以確保安全就可以。

如果你係小商戶,Sorry

不 過,一個零售商戶如果要確保食物供應係安全,就一定要有規模。因為零售商戶淨係要養活一隊人去做檢查,都要好多錢,所以零售商戶做唔到某個銷量,根本不能 彌補檢查成本。大家都知道街市擺檔嘅個體戶,根本冇可能檢驗食物,漸漸就會傾向幫襯連鎖式超級市場。當然,大家都知道超級市場都經常有有關食物出問題嘅醜 聞,不過大家都知道我哋特區超級市場嘅反應,一定比政府快。因為如果出事,負責安全嘅超市職員面對嘅高層壓力,一定會比政府負責安全嘅公務員多。

正當世界 各地嘅連鎖式超級市場,都在尋找盡量安全嘅食物供應時,都希望購買過程可以愈簡單愈好。最好就係可以同一間飼養商協商,毋須再去另一間。所以大家亦會見到 飼養商規模愈來愈大。到時,食物安全絕對會提升,而因為消費者願意出比現在更高嘅價錢,去買一份安心,呢啲大型飼養商、零售商亦會賺大錢。其實我所講嘅已 經發生緊,前日喺花旗國都有一單買賣,就係兩間家禽飼養商進行收購合併(Pilgrim's Pride同Gold Kist),成為全球最大嘅飼養商。

如果你係一個食物供應鏈當中嘅小商戶,唔好話我冇警告過你。



No comments:

Post a Comment